Let's share yur kind words here... (" _ ")

Saturday, January 22, 2011

Merentas Desa Sekolah Saya !

 Assalamualaikum wrht.

 Hari ini 22 Januari 2011. Masuk 2 bulan saya menjadi ahli keluarga SMK BSB (Sek Men Keb Bandar Sg.Buaya). Inilah pandangan hadapan SMK BSB yang tersergam di atas bukit dan dapat dilihat di mana-mana perumahan yang terletak di sekeliling sekolah ini.
Di sinilah saya mula bergelar guru secara rasmi di bawah Jabatan Pelajaran Negeri Selangor. Alhamdulillah, saya masih sihat dan bertenaga melalui hari-hari saya di sini.

Sekolah ini jumlah pelajarnya mencecah 1200 orang dengan 71 orang guru. 

 Ini adalah antara para pelajar tingkatan 1 Battani yang rajin datang ke sekolah pada hari cuti untuk membersihkan tingkap, kipas, lantai serta menghias kelas. Tahniah!

 Ya. Inilah dia antara guru yang sangat banyak membantu saya daripada mula saya mengenalinya sehingga sekarang ini. Namanya Pn.Rohana Bulat. Saya memanggilnya dengan gelaran Kak Na. Kak Na ni orang Perlis juga dan merupakan orang kuat SUKAN di sekolah ini. Cergas, aktif dan tangkas sekali orangnya.

Ini pula permandangan di garisan penamat untuk acara merentas desa SMK BSB pagi tadi. Bangunan belakang tu merupakan bangunan sek ren yang terletak bersebelahan ja dengan sekolah menengah.


Barisan Penjaga Masa untuk kategori P2 (perempuan tingkatan 1,2,3)

 Suasana di awal pagi,..berkumpul di dataran sekolah...nama dataran ni Seven Twenty Square (7.20)..agaknya sebab pelajar kena kumpul kat kotak ni pada jam 7.20am sbb tu namanya jadi gini...hehe

 Banner tahun ini

 Pelajar Lelaki Tingkatan 1,2,3...lari!!!

Pelajar perempuan tingkatan 4 dan 5..
(nampak cam warna biru je ramai nih..hehe)

 Persembahan menimbang bola...dari SMK Bukit Sentosa..

 Ketua Rumah Satria...

 Inilah Ramizah...kawan saya yg sama2 baru posting di sini...

 Ini Eiyad Hamzi,..pelajar 1 Battani dari Rumah Satria yg dapat No2...

Shafiq,..ketua Rumah Satria yg dapat No1 kategori Lelaki 1

 Barisan pencatat peserta yang menang...

 Pelajar Tingkatan 1..

 Rumah Satria..

 Makan-makan,...

Hakim penamat yang setia menanti peserta yang lambat sampai....panas nih...

wallahualam

No comments: