Let's share yur kind words here... (" _ ")

Friday, July 24, 2009

Melangkah ke semester baru


19 Julai 2009. Saya bertolak daripada Klang menuju ke Bangi kira-kira jam 10 am. Keluar daripada Klang dengan rasa sedih yang berbaki dan harapan akan dapat saya jejakkan kaki lagi ke bumi Klang yang penuh cabaran atau lebih tepat lagi bumi SMKRM tempat saya mengenal erti sebenar menjadi seorang guru praktikal.


Sedih atau tidak. Perjuangan harus diteruskan. Semester baru, iaitu semester 1 2009/2010 telah pun berlalu dua minggu dan kami sudah ketinggalan dua kuliah bagi setiap subjek. Lalu, saya perlukan pecutan dalam diri untuk mengumpul semangat baru dan keazaman baru. Insya Allah, untuk semester ini saya akan mengambil subjek-subjek berikut :-


1. Pengurusan Kokurikulum Sekolah.

2. Qiraat

3. Sejarah dan Tamadun Islam

4. Penulisan Ilmiah ( Tesis )

5. Subjek PB


Tekadku untuk melakukan sebaiknya dalam subjek-subjek berikut semester ini sebagaimana saya menyalurkan semangat belajar kepada pelajar untuk fokus dan melakukan sebaiknya dalam setiap matapelajaran yang diambil mereka. Mudah-mudahan kesibukan saya dalam semester ini sentiasa dipelihara oleh Allah.


Gambattene!!


Wallahualam

No comments: