Let's share yur kind words here... (" _ ")

Friday, October 30, 2009

Oktober Credit..

I'm 23..
Oleh : Nawal

31 Oktober 2009. Nampaknya hari-hari dalam bulan oktober ini berlalu dengan pantasnya dan tanpa disedari kerana begitu banyak yang perlu dilalui sepanjang semester ini. Assigment Pengurusan Ko.K yang sarat dengan aktiviti luar, mesyuarat malam2, Latihan Ilmiah yang tak selesai2, assigment Qiraat, Syafawi, Meniti2 Hari2 final exam dan sebagainya.

Dalam kesibukan itu, saya sempat membersihkan inbox2 kerana dah penuh dah..Lalu telah saya baca sms-sms yang dikirimkan pada 10.10 yang lalu.. ada sms yang tidak sempat dibalas kerana pada malam 10.10 itu saya berada di padang pavillion untuk menghias khemah dan pada hari 10.10 itu saya berada di padang untuk acara sukaneka. Lewat petang baru pulang dan keletihan. Maaf kepada sesiapa yang tidak terbalas smsnya dan terima kasih kepada insan-insan yang masih ingat tarikh ini dan mengirimkan doa untuk saya.

Saya sangat menghargainya. Untuk itu, saya kongsikan disini antara sms yang dihantar bersama nama pengirimnya.

Aisyah Humaira 11.20pm - " selamat hari lahir nawal. Sayang nawal. All the Best ! "

Tak kenal pengirim 0139543732 ( sbb nset rosak ) tp msg ni tepat 12.00 am - " One day We All will depart on a journey free of cost. Don't worry about seat reservation.It is confirmed and flight is always on time. Our good deeds will be our luggage. Islam our passport, Kalimah..our visa and Grave..Our waiting Lounge. May All of Us Travel to heaven in 1st class.. Do the best for Allah.. Happy Birthday..May Allah bless you..sweet 23..."

Sh.Najihah, pelajar Tingkatan 2 SMKRM 12.20am - " allah selamatkan kamu...Allah selamatkan Ustazah Nawal abd Kadir...Allah selamatkan kamu.. Selamat Hari Jadi ustzh..From :gha to my loving ustzh..."

Siti Nazatul Ehima ( my housemate ) 12.23 am - " Tuhan, kumohon padamu..sentiasalah berkati wanita ini dalam apa jua yang dia lakukan..janganlah pernah tinggalkan dia keseorangan kerana dia amat memerlukan cinta kasihmu..Pimpinlah setiap langkahnya agar dia terhindar dari segala macam bahaya dan kejahatan. Aku mohon semua ini kerana aku menyayangi wanita ini.. Amin..Sannah Helwah ya Jamilah...Happy Birthday : )..semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..berjaya dunia akhirat..sayang nawal "

Nur Rasyidah Zolkepili ( my very CLOSE sahibah ) 12.32am - " Teringat dirimu..tiap detik dan waktu..Moga Allah memberi kejayaan padamu..kerana dirimu...teman kesayanganku..Happy Birthday to u..!! May Allah bless you and gives u more days..Kak Nol dah tua..kui..kui.."

Mohd Khairie Othman, precious student form 4 SMKRM 12.35 am - " rama-rama ni terbang jauh untuk sampaikan pesan 'selamat hari lahir' yang ke berapa saya tak tahu..semoga murah rezeki dan panjang umur,ustazah.."

Fatin Hanim, pelajar tingkatan 4 SMKRM 12.52 am - " selamat hari jadi ustzah...yang ke brapa ek?..semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki dan cepat kawin...ea ustzh..hehe "

Nur Izzati , pelajar tingkatan 2 SMKRM 6.26 am - " Happy Birthday!! I luv u ustzah..semoga panjang umur dan murah rezeki..."

MY UMMI, my mother,..My strength 7.48 am - " Selamat Hari Lahir. Semoga dirahmati dan diberkati dalam semua urusan."

Najuwah, my precious student form 4 SMKRM 8.03 am - " Selamat Hari Ulang tahun ustzah..moga panjang umur dan dimurahkan rezeki sentiasa..senyum sokmo..saya doa ustzh sentiasa happy and sihat.."

Tasnim Ismail, my child-teen-friend 8.39 am - " Nawal, selamat hari lahir. Semoga pjg umur dan murah rezeki. Moga sentiasa success dan dipermudahkan segala urusan. Moga dengan pertambahan umur ini menjadi muhasabah untuk diri. Uhubbuki fillah ya ukhti "

Arafah, my precious student form 4 SMKRM 9.01 am - " Happy Birthday..sory saya banyak wat salah kat ustzh..semoga panjang umo n murah rezeki.."

019 4762775 9.17 am - "Salam my dear girlfriend,Nawal ..Wish u best of luck on yur 23rd birthday..May Allah bless and love u always ! "

alyaa Shafinaz, pelajar tingkatan 2 SMKRM 9.32am - " Selamat Hari Jadi ustzah..semoga panjang umur dan murah rezeki.."

Hafazah, pelajar tingkatan 2 SMKRM 10.28 am - " Selamat Hari Jadi ustzh..semoga ustzh panjang umo dan murah rezeki dari anak muridmu"

'Aishah Mohd Asri, my twin sister 10.45am - " Salam. nawal, aishah ada di perlis. Nak ucap selamat hari lahir ye.."

Syuhada, pelajar tingkatan 2 SMKRM 2.33pm -" Ustzh,..hari ni birthday ustzh kan? sy nak ucap happy birthday kat ustzh..moga panjang umo dan murah rezeki.."

Musfirah Kader ( my study group friend ) 3.17 pm - "Happy Birthday nawal..moga sentiasa dalam rahmat Allah swt.."

Aqilah Mahyiddin ( my dear MATRI sister ) 5.50 pm -" kak nawal, happy birthday..sory wish lambat..May Allah bless u always.."

Nailah Abd Kadir ( my dearie sister ) 6.38 pm - "salam kak,eidul milad..semoga redha dan kasih sayang Allah sentiasa mengiringi perjalanan hidupmu..sorry lmbt wish..kalut sgt.."

Nadzirah Zakaria ( my housemate,group study-friend ) 6.43 pm - " Salam Nawal, SLMT HARI LAHIR SHBT ..semoga diberkati Allah dan dikuatkan hati..sayang ang..."

Nurul Nur Shuhaida ( my x-roomate,best friend ) 7.06 pm - " Eid Milad ke-23..sory lmbat wish..i doakan u murah rezeki , dipermudahkan segala urusan dan sentiasa diredhainya..insya Allah.."

Aniza bt Othman ( my housemate,group stdy friend ) 7.46 pm - " Happy Birthday Nawal yg ke 23..sory lambat ucap...maklumlah sibuk sgt..moga mendapat keredhaan di dunia dan akhirat "

Siti Nur Zuhaili ( my roomate-close friend ) 7.58 pm - " Assalamualaikum..salam sedamai aliran sungai Nil buatmu...Salam selunak nyanyian Huurun Ain buatmu...Salam sejernih embun pagi buatmu...Salam setulus cinta Nabi Muhammad s.a.w buatmu..Salam seindah wajah Yusuf buatmu..Salam ingatan diutuskan istimewa buatmu Nawal..selamat hari lahir..moga dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala-galanya.."

Sofiyah bt Nordin ( my child-teen-adult close friend..my soulmate ) 10.21 pm - " Ya Allah..sahabat ini bungaku..Tanpanya tiada seri dunia.Sahabat ini maduku.Penawar banyak perkara. Sahabat ini guruku.Mendidik penuh mesra.Kucintai sahabat ini kerana dia membawaku kepada cintamu..Jangan kau biarkan dia sendirian dalam dunia, di alam barzakh, bahkan di akhirat..Kau dampingilah dia selalu..kau jagalah dia moga dalam hidayahMu..amat kusayangi dia keranaMu..Happy Birthday Nawal..."

Khairunnisa Bakar ( my UKM friend ) 10.20 am - " Happy belated birthday my cute sahabat..moga hari2 mendatang mematangkan dirimu..maaf andai ada salah dan silap...selamat menyiapkan tesis.."

Nadiah Ozali ( my dear sis, geng luv peace..UKm ) 12.25 pm - " salam. Kak Nawal, happy belated birthday..moga kak nawal dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur..and success selalu.."

Wan Kamilah Wan Abdullah Sabary ( my close shbh..my LOve..) Happy Birthday but belated...sayang.."

Berikut adalah antara sms yang sempat singgah ke dalam inbox dan tidak kudelete sehingga saat ini..Terima Kasih atas ingatan anda semua..MOga doa2 insan baik seperti anda dimakbulkan Allah..

Umur bertambah bermakna tanggungjawab juga bertambah.. amanah terbeban di bahuku..doakan saya ya..

Saya sayang anda semua yang mengenali saya..!!

1 comment:

Mohd Shahabudin Md Yatim said...

walaupon tak kenal.. tapi ana suka orang bagi wish best day.. so,,, ana nak ucapkan bestday... selamat hari lahir.. hari ini untuk kita lebih mengenal siapa kita disisi tuhan..