Let's share yur kind words here... (" _ ")

Monday, March 14, 2011

SATRIA JUARA!

Cerita Hari Sukan Sekolah 2011
Oleh : Nawal_sensei

Mengimbau kenangan Kejohanan Olahraga SMKBSB 2011 sememangnya membawa senyuman yang hanya segelintir sahaja yg akan memahaminya. Rumah sukan yang diwakili 4 warna Biru,Merah,Kuning dan Hijau dinamakan sebagai Satria, Waja, Wira dan Jaguh. Semangat kesukanan dan sepasukan menyumbang kepada kemeriahan kejohanan yang berlangsung pada 5 Mac lepas.

Setelah mengharungi pelbagai acara dan kepenatan, hero dan heroin Biruku...atau lebih tepat Atlet rumah Satria telah menyumbang sebanyak 19 pingat emas serta berbelas pingat perak dan gangsa untuk rumah Biru ini. Jauh meninggalkan rumah sukan lain di belakang. Namun, ujian Allah ada di mana-mana kerana pada hari sukan tersebut, Satria tidak dinobatkan sebagai Johan Keseluruhan. Riak kecewa dan sedih atlet2 jelas terpancar di wajah mereka. Ketenangan Ketua Rumah menerima kekalahan menjadi contoh buat yang lain terus menerima keputusan hakim dengan rela serta tidak membuat kecoh.

Ternyata ketenangan itu berbalas. Pada Hari Isnin, suatu pengumuman telah dibuat. Rupa-rupanya terdapat kesilapan dan Satria diumumkan sebagai Johan Keseluruhan Kejohanan pada tahun ini. Alhamdulillah. Saya sebagai guru hanya mampu merasa kelegaan yang besar dalam jiwa kerana akhirnya atlet2 yang menyumbang begitu banyak pingat kepada rumah sudah tersenyum lebar kelegaan. Puas kerana usaha mereka membuahkan hasil yang membanggakan. Tahniah buat semua atlet rumah Satria, juga kepada barisan peserta perbarisan kawad kaki dan TTS, juga kepada yang membantu daripada segi teknikalnya. Hanya Allah yang mampu balas jasa kalian.

Keseronokan berhari sukan setahun sekali pada zaman sekolah ini tidak wajar dilepaskan oleh semua pelajar.
Jom tengok gambar mana sempat dirakam....

Shahruz Fariz...membantu guru dokumentasi..

Bersama maskot rumah satria...belon biru umpama beri biru yg menjadi tema umah Satria

Kenangan bersama rumah Jaguh..

Dua teruna..anak angkatku dari rumah Wira..Sabri dan Afif..

Guru Rumah Waja..
Kak Maryam, Ain dan Kak Aasha

Atlet Sekolah yg juga atlet Kebangsaan..

Perbarisan rumah satria..

We fight...We Conquer..We Win..

Tahniah kepada semua...

No comments: