Let's share yur kind words here... (" _ ")

Monday, October 10, 2011

10/10 menjelma lagi....


Ulang Tahun Kelahiranku
Oleh : Diriku

Sungguh pantas masa berlalu. Seakan baru sahaja tarikh cantik yang menjadi hari istimewa pelbagai jenis majlis berlalu. Ya. Setahun yang lepas, tarikh ini menjadi satu tarikh yang menarik iaitu 10.10.10.... kini setahun sudah berlalu dan tarikh ini kembali membawa aku kepada anjakan usia jubli perak. Subhanallah. Aku diam sejenak dan mengimbas kembali segala peristiwa yang berlaku sepanjang hidupku. Ke manakah usiaku dihabiskan? Banyak dosakah, banyak pahalakah yang kukutip.

Gerun. Itu yang melanda jiwa dan perasaanku. Sungguh aku sangat risau kerana aku manusia yang mudah alpa dan lupa. Maka, buat sekian kalinya aku menanam azam agar aku dapat menjadi insan yang cemerlang duniawi dan ukhrawi. Ya Allah, kau tunjukkanlah aku jalan yang lurus, jangan kau pesongkan hatiku ini Ya Allah... bimbinglah aku menuju jalan ketaqwaan... bukan jalan kehinaan..,supaya umurku kuhabiskan untuk berbakti kepada agamamu...

Sungguh sukar hidupku kini,, maka teguhkanlah hatiku, kuatkan semangat dan jiwaku... agar aku tidak tersungkur dalam perjuangan ini,.. pertarungan menyampaikan risalah Islam dalam jiwa anak-anak muda kini...

Terima Kasih kepada semua yang tidak jemu-jemu menghantar pesanan ringkas dan juga msg di FB.. Mg Allah redha kita semua..

2 comments:

AA said...

selamat hari lahir kak nawal..moga dalam redha Allah selalu

spijpnperlis@gmail.com said...

jazakillah atiqah....