Let's share yur kind words here... (" _ ")

Monday, October 10, 2011

Awak, Terima Kasih...


Penghargaan buat awak
Oleh : nawalsensei

Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.
Syukur Ya Allah.
Terima Kasih Ya Allah.

kerana...

mengurniakan insan-insan yang dekat di hatiku dan aku dekat di hati mereka...

mereka ialah..

buah hatiku dalam dunia baruku di sini,,

buah hatiku dalam dunia praktikalku di Klang...

buah hatiku saat aku menabur bakti di bumi wakafan...

Jazakumullahu Khairan kepada semua yang tidak pernah lupa akan tarikh ini, sentiasa menghantar pesan dan sebagainya. Saya kongsikan di sini untuk dikenang di kemudian hari....

Antara pesanan yang saya terima daripada pelajar saya;

Najuwah @ wawa smkrm " Selamat Menyambut Hari Ulangtahun kelahiran Mg panjang umur dan dimurahkan rezeki, jaga diri selalu.. sayang dan rindu ustzh"

Khairunnisa @ Nisha " Happy Birthday to u..hehe..Smga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki..."

Maisarah Hamzi " Happy Befday ustazah..semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki..."

Farah Syazwani " Happy Birthday zah!"

Zulaika " Selamat Hari Jadi ustzh nawal..smga dimurahkan rezeki..amiin..."

Afiq Ikhwan " Dalam kerendahan hati, ada ketinggian budi, dalam kemiskinan harta, ada kekayaan jiwa, dalam gurau senda, ada khilaf dan dosa,Maaf dipohon atas segalanya, mengharapkan kemaafan  yang rela, agar hidup lebih sejahtera, Zah, selamat hari jadi.. Sy nak minta maaf sbb selalu menyusahkan zah, buat bising dalam kelas, byk bg alasan kalau zah suh tlg wat pape, Sorry tau.. satu lg thanx sbb slalu sabar dengan saya dan kawan saya 'D.A'.selalu tlg saya..mengajar saya,..tak seberapa sebenarnya kalau nak banding ape ktorang wat dengan apa yang zah wat kat ktorang...insya Allah saya akan hadiahkan zah result agame A,insya Allah"

Amalina Natasha @ ama " Happy Bzday ustazah nawal yang dikasihi..hee sya orang last wish kan?"..

MDA " Still remember? hahaha. dulu zah jadi orang terakhir wish kat sy,rite? now is my turn...bahhh!! 123 dengarlah suara merduku...Allah selamatkan kamuuu..Allah selamatkan kamu...Allah selamatkan NAK...Allah selamatkan kamu..yeah dah jubli perak dah ..."

Hikam & Umair " Salam Hari Lahir cikgu " 

Nur Aishah " selamat hari lahir ustazah"

Zawil " Happy birthday,May Allah bless u always"

Shahirah Rahmat " Happy birthday ustazah"

Puteri Nurina " Happy bornday ustazah"

Hamizi " Hb..."

Sarah Izzati " Happy Birthday, may Allah bless u..."

Aqmal Wahab " Hb ustzh.."

Fazren " Happy Birthday ustazah"

Fatin Hazirah " Happy birthday ustazah..May Allah bless u always.."

Khairunisa @ keron " Hb ustzh"

Nur Atiqa Zamri " Happy birthday ustzh..mg sentiasa bahagia dalam hidup..."

Atiqah Yusof,smkrm " Selamat ulang tahun ustazah,,i missed you......Ustazh insan yg telak membakar diri untuk menerangi hati kami semua dengan ilmu ustazah tue.. u'll always be in my heart..

Syafiq Zakwan " SELAMAT HARI JADI ustzh NAK

Aqilah Azmi "Hb ustazah..."

Fairuz Auni " Happy birthday..semoga ustzh panjang umur, murah rezeki dan cepat bertemu jodoh.."

Itulah sedikit sebanyak yang sempat saya simpankan di sini.... untuk tatapan saya pada masa akan datang..(kalau panjang umur)... Terima Kasih kepada awak semua yang sentiasa menjadi penguat saya tidak kira di mana saya berdiri untuk berbakti. Mudah-mudahan Allah mencampakkan kebaikan dalam hati-hati kalian dan  kalian dapat terus membesar menjadi seorang insan yang patuh pada perintah Allah, melakukan kebaikan, mencegah kemungkaran dan seterusnya dapat berbakti untuk Islam dengan kelebihan-kelebihan yang kalian miliki. 

Maka, ucapan untuk awak-awak semua (para pelajar saya tidak kira di mana kalian berada )... 

" Awak, Terima Kasih..sebagai guru, saya kasih pada awak"....

Segunung Penghargaan juga saya tujukan buat semua ahli keluarga saya yang sangat dikasihi,  juga sahabat-sahabat saya semenjak daripada zaman sekolah sehingga zaman sekaranng yang masih tidak lupa pada tarikh ini... Kalianlah bintang yang menerangi hidup saya.. 

Nailah Kadir " Wahai ustazah nawal merangkap kakakku yang terhormat, Selamat Hari Lahir~~
Moga nikmat umur yang Allah kurniakan ini, bermakna dan berguna untuk Islam..
Daku selaku adikmu yang bertuah ini, berdoa di hari kelahiranmu:
Semoga Allah memudahkan urusan2mu, melapangkan segala kesusahanmu, menambahkan rezekimu, membantumu dalam perjalanan kehidupanmu ini, juga menjagamu setiap detik dan waktu..
Moga rahmat, redha dan kasih sayang Allah sentiasa bersamamu..

-no hadiah yer cik kak..saya 'yang menerima'..tak reti nak bagi2 hadiah..ampun maap..sok kta p makan mana2 no..hee~~"

Kin,PQ UKM " Nawal, Happy Birthday,,,.may Allah bless u.."

Aqilah Mahyidin,Matri "  tukang masak spagetti paling hebat happy besday!! =) miss u kak nawal..may Allah alway bless you.. :-)

Ahmad Izzat,cousin " Sanah Helwah Spagetti Marinara@kak nawal@ sepupuku....smga Allah mmnjangkn usiamu, memudahkn urusamu, dn semoga sntiasa brda di bawh naungan dan prlindungan NYA....^_^

Rasyidah,Matri " Salam,..wish u a happy birthday !! Selamat menyambut Hari Tua.. semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki,..smga bertambah amal, semoga tabah mengharungi liku kehidupan..muuahh...sayang anti lillah...."

Nur Farihah & Teng Ipul,UKM " Sanah Helwah Nawal.."

Atiqah Manaf ,Matri " Kak Nawal, happy birthday..May Allah bless you..."

Aziera Naquiyah,SMKBSB " Happy Birthday sis,May this birthday offer u as much joy and happiness as u give to all who know u.."

Fadzliyana,Matri "Happy Birthday,semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki"

Zakiyah Abdul Hadi,Matri " Happy Birthday"

Emy Noorbaizura,SMKAP,UKM " Happy birthday Nawal"

Ummiku " Selamat Hari Lahir, semoga dipanjangkan umur murah rezeki dan diberkati Allah...ameen"

Mu'az " Happy Birthday...awai dak muaz wish?"

Sh.Suhailey,Matri,UKM " Salam hari Lahir nawal"

Suffiyah Shukri,Matri " Happy bufday k.nwl."

Wan Nur Hafifi,Matri " Kak nawal...selamat ulang tahun kelahiran...huhu rindu sgt2 trigat dorm 7...n geng2 bln 10

Azie,UKM " Salam hari lahir,nawal.."

Shukridiris " Salam hari Lahir sahabat sePTSL..."

Jaz,UKM " salam alaik..Sanah Helwah Ya Jamilah Al-Ukht Nawal @ Spagetti Marinara .. Smg rahmat Allah sentiasa bersamamu dalam mengharungi liku2 hidup serta meneruskan perjuangan sbg murabbi yg diredhai..insyaAllah..Senyum selalu ^_^ 
mode : feel like wanna eat chocolate cake --> handmade by nawal.. hehe..

Nadzirah,UKM " selamat hari lahir sahabatku Nawal abd Kadir.... semoga Allah memberikan ketenangan, kekuatan n keyakinan yang tinggi dalam mengharungi hidup sebagai ustazah yang comel...=).. nk skit kek n spageti... pos mai overc ni skit...

Adila,UKM " happy besday k.nwl may Allah bless you"..

Salimah Alias Matri " Selamat Hari Jadi kak nawal"

Wan Kamilah,Matri " Eid Milad,..May Allah bless you always.."

Nadiah Ozali,Matri.UKM " Hepi besday kak nawal.."

Musfirah Kader,SMKAP,UKM " Selamat hari lahir cik nawal cmey...may Allah bless you.."

Farah Ain Sm, Sg Buaya " Selamat Hari Kelahiran akak..."

Wan Nurul Izzah,UKM " Happy Bezday nawal"

Aniza Othman,SMKAP,UKM " Sanah Helwah sahabatku..mg mendapat keredhaanNya.."

Hanin Zulkifli,SMKAP" Happy bezday nawal comey..lama tak bersua.."

Saidah Mardhiah,Matri " Happy Birthday kak nawal..

Nadiah Fauzi,Matri " Happy birthday Nawal"

Jat Lid,UKM " happy birthday nawal spagetti"

Fadhli Nasir,UKM " Sanah Helwah ya sohibati..."

Sofiyah dan Yusra @ Aussie, Matri "
 Happy Birthday my dear sahibah!!
Semoga usiamu diberkahi Allah swt ^^
Sabda Rasulullah saw :-
[Sebaik-baik kamu ialah yg panjang umurnya serta baik amalannya]

A special cake from both of us to our dear sister (",)
Miss you and love you fillah ♥ ♥ ♥

Big hugs from us afar,
Fiah & Sho


Izza Lazam,UKM " Selamat Hari Lahir."

Syema,Matri "Selamat Ulangtahun Kelahiran...perghhh ayatku.."

Nadiah Fakhrudin,Matri " Selamat hari jadi Nawal.."

Nur Aqilah,Matri " Nawal dear...yg sentiasa sweet! selamat hari lahir semoga umur panjang di berkahi dan dimurahkan rezeki~

Syahmerra,Matri " Selamat Hari lahir sahabatku..moga panjang usiamu,..berkat kehidupanmu, rahmat tuhan menaungimu...selamanya..di sini,.di sana...ameen"

Hanani,Matri " Kak Nawal..selamat hari jadi..mg Allah berkati.."

Sir Afiq,SMKBSB " Ustazah,selamat hari lahir..mg panjang umur murah rezeki."

Ummu Ilyani Rusli,Matri " sanah helwah ya jameelah..:) moga akak sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah swt.. salam rindu..

Syifa,Matri "Sanah Helwah kak nawal...may Allah bless u.."

Terima Kasih semua atas ingatan...

Terima Kasih juga kepada rakan sejawatku di SMK Bandar Sg Buaya, iaitu Cik Zairin kerana telah membelanjaku makan tengahari tadi di SMK Bukit Sentosa dan juga Pn Sulaiza Aini kerana waffle yang sedap itu... Juga kepada Pn.Puziah dan Cik Idayu yang sudi hadir ke rumah tadi...Mg Allah redha...

Juga Salam Eidul Milad juga buat mereka yang berkongsi tarikh yang sama terutama mereka yang dekat di hati saya ;

Muhammad Naim Rozaini ,sepupuku juga pelajarku di Matri.
Cikgu Sharudin,..cikgu matematikku suatu ketika dahulu di Matri...

Moga Allah redha kamu semua...
Marilah sama-sama kita mendoakan antara satu sama lain...

" Awak,..(shbt,kwn,teman,keluarga...) Terima Kasih sangat-sangat kerana membuatkan diri terasa disayangi.. sebagai manusia, saya sayang kamu..."

" Moga Allah Sayang kita juga."

3 comments:

mOmO said...

Saya terima akan kasih awak kerana saya kasihkan awak juga! <3

:)

Eyjaz Nidzar said...

suke dgn entri nawal yg ni..xpe nawal..bile kite menyayangi, insyaAllah akan disayangi.. ^_^

ummu_ammar said...

>> Momo,

Oh,saya sungguh terharu dengan kasih yang terjalin antara kita...
Terima Kasih,awak...

>> Eyjaz,

Ya. Cg saya ajar sblm kita nak orang sayang kita, kita mesti sayang orang dulu, sblm nak orang hormat kita, kita mesti hormat orang dulu... what u give, u get back.. sayang awak jaz..
Awak,...terima kasih...