Let's share yur kind words here... (" _ ")

Saturday, December 31, 2011

Setahun berlalu...

Assalamualaikum wrht.

Sekadar mencoret sesuatu di hari akhir 31 Disember 2011...

Teringat tarikh-tarikh yang penting dalam kerjaya saya..

22 November 2010 - lapor diri di SMK Bandar Sungai Buaya.

27 Disember 2010 - Hari pertama memasuki rumah sewa saya di Sungai Buaya.

28 Disember 2010 - mesyuarat guru pertama yang saya hadiri.

3 Januari 2011 - Hari pertama saya sebagai seorang guru di SMK Bandar Sungai Buaya.

Kini sudah setahun berlalu. Tahun yang mencabar dan memeningkan kepala dan segala urat yang beselirat.
Terasa lama sungguh tahun 2011 ini berlalu dan pelbagai perkara berlaku samada gembira, sedih, bahagia dan sebagainya. Ada yang kembali mengadap illahi dan ada yang baru mencelikkan mata melihat dunia. Itulah rencah kehidupan.

Kita yang masih dibekalkan nafas haruslah sentiasa muhasabah diri dan merangka strategi menjadi seorang hamba Allah yang sentiasa berada di titik keseimbangan yang sempurna antara titik akhirat dan dunia agar kita tidak terlalu asyik dengan dunia mahupun terlalu mengejar akhirat sehingga mengabaikan tempat untuk kita berusaha menuju akhirat yang abadi.

Pesan buat diriku, juga buat insan-insan yang saya kasihi ~ Marilah kita berazam menjadi Hamba yang Rabbani. Manusia yang soleh dan musleh dan sentiasa saling memperingatkan antara satu sama lain....


No comments: