Let's share yur kind words here... (" _ ")

Saturday, February 7, 2009

ke Subang Bestari...

Missing 'em..
By : Nawal Abd Kadir.

Tengahari. Baru balik riadhah. Teringat kat Khadija bt Joha Iskandar. Teringat kat mamanya, Kak norhafiza..teringat kat tok maknya, my mak ngah..teringatkan mama longnya..my cousin..kak tina..teringat kat mak lang..teringat kat umah subang bestari..yang ibarat rumahku di kl ini...teringat dan teringat lalu menggerakkan tindakan menghantar msg. Sms dibalas dengan panggilan telefon. Suara kak nor menjengah telingaku. Bertambahlah rindu pada mereka. Walaupun baru 22 hari tidak berjumpa..sangat teringatkan mereka.

..Keputusan di ambil. Saya harus ke sana. Dengan masa yang ada, walaupun sekejap mungkin tiada salahnya tindakan aku berkunjung ke sana melepaskan rindu. Demi menatap wajah tenang mak ngah yang tidak jemu2 menyokong dan memberi semangat kepadaku. Kakak kepada abah itu merupakan insan yang dekat dengan diriku. Memahami aku dan hikmah dalam tuturnya menasihati aku. Tarikan inilah yang menarik2 hatiku untuk ke sana.

Biarpun agak jauh dan memenatkan. Tidak terasa keletihan itu lantaran kasih sayang yang ada di rumah jauh di Subang Bestari itu. Khadija, anak saudara sepupuku yang pertama. Juga menarik2 hatiku untuk menatap dan menyentuh si comel yang baru berusia 22 hari itu...mudah2an keputusan ini tepat pada masanya....

No comments: